poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Schody. Minimalnie czyli prostota i ekonomia.


Wklejam kilka inspiracji na tanie schody.


http://www.themodernhome.com

http://northtryon.com
http://homeguides.sfgate.com
archdaily.com

Jak zwykle minimalizm w najlepszym wydaniu prezentują Japończycy [dwa ostatnie zdjęcia].

A teraz coś o kosztach:

- stal: 3,5 zł / kg  potrzebujemy: płaskownik/ dwuteownik/ ceownik stalowy sztuk dwie, jakieś 3,5 - 4 m  każda 1 mb waży 15 kg więc za stal 420 zł plus małe kątowniczki, które należy przyspawać do teownika by umożliwiły mocowanie stopni.
- stopnie drewniane (buk klejonka - moje ulubione: 100zł/ szt) sztuk 15
- barierka (tu nie podam ceny bo można szaleć do woli, kuta balustrada stalowa od kowala koszt jakieś 2000zł/ mb, ale kilka teowników i nitka stalowa to już zupełnie inny wydatek.


Koszt: 420 zł + 1500 zł = 1920 zł plus balustrada.

Większość domorosłych majsterkowiczów poradzi sobie w tym niewielkim zakresie ze spawarką -
Schody za 3000 zł max! Polecam!
Minimalistyczne, nowoczesne, niedrogie - Będziemy mieć właśnie takie ;]



3 komentarze:

  1. Takie schody to nie dla mnie. Mam lek wysokosci i te dziury mi nie pasuja. Gdy bylam dzieckiem mama zabrala mnie pare razy do ciotki przebywajacej wowczas w Choszcznie. Na dworcu byly takie schody (kladka nad torami) i do tej pory pamietam z jakim lekiem musialam sie po nich wspinac...

    Te zaprezentowane sa sliczne i naprawde teoretycznie mi sie podobaja. Ale w praktyce chyba bym w ogole nie wchodzila na pietro :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki wymiar może mieć ten czarny ceownik z pierwszych schodów? Ma ktoś wiedzę? Obstawiam 20x8x4mm

      Usuń
  2. Schody wewnętrzne muszą być przede wszystkim bezpieczne, estetyka zawsze pozostaje na drugim miejscu. Muszą posiadać solidną barierkę, jeśli w domu są dzieci to powinna ona być bardziej zabudowana na pewno.

    OdpowiedzUsuń