sobota, 24 września 2011

Coś co naprawdę działa na grypę i przeziębienie. Mikstura cud miód.

 Chyba wszyscy słyszeliśmy o przepisie na gorące mleko z miodem. Ja zawsze myślałam, że to zabobony, sięgając raczej z czystej naiwności, po cudowne środki w saszetkach o cytrynowym aromacie.
Kiedyś trzeba się pozbawić złudzeń. Przeziębienie należy wyleżeć, wypocić i odespać.
Popijanie wyżej określonych preparatów zawierających niemalże końskie dawki paracetamolu usuwają jedynie objawy, sama kuracja stoi w miejscu, a często nieświadomie przebywamy nieleczone infekcje, co po jakimś czasie może się naszemu zdrowiu dać we znaki.
Znajomy doradził mi starą jak świat miksturę z gorącego mleka, miodu, masła i czosnku, a ja w akcie desperacji postanowiłam ją wypróbować. Popijałam ją sobie- o dziwo - ze smakiem i moczyłam stopy w gorącej wodzie z solą. Nocka przespana, cieknący, niedający żyć katar ustał. Trzeba się nieźle po tym opatulić. Po nocce w takiej "saunie" wróciłam do siebie.
Polecam każdemu. Zapewne nie zaszkodzi. Nie lekceważmy jednak zdrowia i koniecznie udajmy się do lekarza jeśli przeziębienie nie przejdzie następnego dnia. Nie ufajmy reklamom - to, że po czymś nie czujemy objawów przeziębienia nie znaczy, że je leczymy.
A na ból gardła z naturalnych, osobiście sprawdzonych środków polecam picie herbatki z szałwii z dodatkiem tymianku, działa antybakteryjnie. 
Najlepiej pokusić się na dodatkowe badania przed pójściem do lekarza, tak by nie leczyć antybiotykiem infekcji wirusowych, bowiem antybiotyki zwalczają zakażenia bakteryjne.

Ponadto,  polecam kanapki z masełkiem i świeżo wyciśniętym czosnkiem, oraz kanapeczki z miodem.

3 komentarze:

  1. Miod w wysokiej temperaturze traci niestety wlasciwosci lecznicze i bakteriobojcze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też o tym słyszałam, podobnie jak czosnek najlepiej spożywać na surowo, niemniej jednak mikstura skutkuje ;]

    pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że teraz ludzie zapomnieli o grypie i przeziębieniu. Wszyscy skupili się na tym, aby chronić się przed panującą epidemią. Artykuł ze strony: https://odpustowe.pl/ochrona-dzieci-przed-koronowirusem/ na pewno w tym pomoże. Co prawda artykuł dotyczy dzieci, ale wskazówki są aktualne również dla dorosłych - polecam.

    OdpowiedzUsuń